Četrtek, 23. maja 2013, ob 10.00, Osnovna šola NHR Hrastnik
gibalno gledališka predstava za učence
Čip in Čopka sta dva mala piščanca, velika ravno toliko, da lahko ostaneta sama doma in se gresta lumparije. Mama koklja je že odšla na polje, piščanca pa sta se ravnokar zbudila. Čopka je polna energije in se vedno zbudi prva. Pripravljena na akcijo, zbudi še Čipa – zaspanca, ki nikakor noče prilesti iz svoje škatle. Čip in Čopka spita kar v kartonskih škatlah, ki jih najdeta na dvorišču in to vse odkar sta prikljukala iz jajca.
Ko Čip končno pricaplja iz svojega zavetja, se igra začne. Piščanca veselo plešeta in prepevata, nakar ugotovita, da piščanci pravzaprav žvižgajo. Trudita se in trudita, da bi jima uspel vsaj 1 žvižg, pa jima ne uspe.
Učenje ju blazno utrudi in spomnita se, da sta lačna. Študirata kaj piščanci sploh jedo, ko najde Čip ogromnega deževnika, ki leži zataknjen pod njuno gugalnico. Seveda pa, ker še nikoli v življenju nista videla deževnika, ne vesta, da sta našla le dolgo zavrženo elastiko. Lačna kot sta, se ruvata zanjo, jo vlečeta vsak na svojo stran, se odbijata in jo raztegujeta. Ravno, ko jo eden nese h kljunu, se ta spodmakne in zadane drugega v glavo. Ko pa jo Čopka končno dobi v roke jo veselo poje in jo z vso močjo izpljune. Deževniki res niso najboljša hrana.
Ker jim prav nič česar se lotita ne uspe, se Čopka domisli, da bi se lahko naučila vsaj leteti. Trudita se in trudita. Celo zaplešeta, da bi jima bilo lažje, pa nič. Potem pa najdeta otroško gugalnico, za katero sprva mislita, da je navadna klopca. Dolgo časa potrebujeta, da ugotovita kako se uporablja in na koncu jima z njo uspe tudi poleteti. Utrujena popadata na tla in zaspita. Ko začneta smrčati pa glej ga zlomka iz njunih kljunov prihaja čisto ta pravo piščančje žvižganje.
igrata: Dušan Teropšič in Tina Janežič
Tina Janežič je avtorica, režiserka in plesalka/igralka. Svojo pot je začela v Plesnem Teatru Ljubljana in nadaljevala na odrskih deskah v Bruslju, kjer se je pod vodstvom Freya Fausta vključila v program za učitelje sodobnega plesa. Izobraževala se je tudi v zračnih akrobatskih cirkuških tehnikah ter klovništvu. Gledališče in igro je študirala na L’École internationale de Théâtre Lassaad v Bruslju. Z raziskavo dramske igre se ukvarja pri Tomiju Janežiču in bratih Vajevec. Tina je sodelovala v številnih produkcijah slovenskega sodobno plesnega gledališča; med drugim s skupino Fourklor (Branko Potočan), Plesnim Teatrom Ljubljana – PTL, Betontancem in skupino En-Knap. Tina je aktivna članica Rdečih noskov.
Dušan Teropšič je gibalec in plesalec. S plesom se je pričel ukvarjati 1989 pri plesni skupini Nova v Kranju, kasneje pa se je plesno izobraževal pri plesnem studiu Intakt, Plesnem teatru Ljubljana in na mnogih delavnicah in plesnih seminarjih. Leta 1996 je postal član Društva za sodobni ples in samostojni kulturni delavec-plesalec. Pet let se je ljubiteljsko ukvarjal s folklornimi plesi in bil član Akademske folklorne skupine France Marolt. Poleg sodelovanja z mnogimi slovenskimi koreografi je ustvaril kar nekaj samostojnih koreografij in plesno gibalnih predstav ter nekaj koreografij za manjše gledališke predstave. Dušan je ustanovitelj društva KUD NOR Kranj in od leta 1997 tudi vodja, pedagog in koreograf Fizičnega teatra Mamut.